Cum gasesti un furnizor serios?

Una dintre cele mai dificile responsabilităţi ale unui PR-ist este să identifice furnizori serioşi şi să-i păstreze.

Deşi am amintit cei mai importanţi furnizori şi la capitolul dedicat evenimentelor, este important să existe un capitol dedicat lor. De ce? Pentru că de furnizori poate depinde reuşita sau nereuşita oricărui eveniment sau campanii de presă (Spre exemplu, am lucrat, la un moment dat cu un furnizor neverificat, pentru producţia şi inscripţionarea unor mape de presă. Rezultatele au fost dezastruoase, iar relaţia cu acel furnizor s-a deteriorat iremediabil, de la prima comandă).

De aceea, cea mai importantă regulă în relaţia cu furnizorii este următoarea:

Foloseşte doar furnizori verificaţi, sau recomandaţi de o persoană de încredere, astfel încât să te poată sprijini realmente în activitatea ta.

Un furnizor care te „încurcă” trebuie evitat (am lucrat lîn urmă cu câţiva ani cu un furnizor care trebuia să îmi aducă o anumită cantitate de pixuri inscripţionate, într-un anumit deadline. În preziua evenimentului încă nu aveam pixurile respective şi a trebui să îl ”ameninţ” pe furnizor că nici una dintre companiile din grupul nostru de comunicare nu va mai lucra cu el, în caz că nu respectă deadline-ul, pentru a-l mobiliza şi a primi pixurile. Desigur, a fost ultima dată când am lucrat cu acel furnizor şi, întotdeauna, când cineva mi-a cerut părerea despre el, am povestit situaţia respectivă).

Cu astfel de situaţii te poţi întâlni adesea, când foloseşti furnizori găsiţi pe Internet sau recomandaţi de nespecialişti.

Ideal este să lucrezi cu furnizori serioşi, pentru o perioadă îndelungată de timp, astfel încât să vă cunoaşteţi cât mai bine. Din păcate nu întotdeauna există timpul necesar construirii unei astfel de relaţii şi, adesea, în situaţii cu care nu ne-am mai întâlnit (servicii sau activităţi noi solicitate de clienţi) trebuie să apelăm la diferiţi furnizori nerecomandaţi sau ale căror date le-am obţinut de pe Internet.

Citeste aici cum poti identifica cei mai potriviti furnizori ai unui specialist de PR.

In articolele următoare si in carte voi mentiona principalii furnizori cu care am lucrat de-a lungul timpului si pe care ii recomand cu incredere si altor specialişti in relaţii publice.

Larisa Toader

5 păreri la “Cum gasesti un furnizor serios?”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s