Proiectele de CSR – ca modalitate de promovare a companiilor

Structura workshop-ului:

I. Ce este un proiect de CSR?

II. Cum construim un proiect de CSR?

1.   Structura unui proiect de CSR
2.   Creativitatea: caracteristica de bază a unui proiect CSR
3.   Descrierea proiectului  – motivația implementării și prezentarea generală
4.  Pe cine inviți să participe la un proiect de CSR: parteneri, susținători și diferite categorii de public
5.   Parteneriate: media, instituționale, organizaționale

II. Ce activități sunt incluse într-un proiect de CSR?

1.   Activități organizatorice
2.   Activități de promovare
3.   Evenimente folosite in cadrul unui proiect de CSR

Pregatirea unui proiect de CSR este al doilea curs din cadrul sesiunilor de workshop-uri saptamanale, Modulul 1.

Inscriere Buticul de PR

Inscrierea la workshop-urile si internship-urile Buticul de PR 2013 s-a incheiat.

Pentru participarea la Buticul de PR 2014, acceseaza sectiunea Inscriere!

Dupa inscrierea la workshop-uri si plata taxei de participare vei primi acces pe platforma online Buticul de PR, in conformitate cu programul Buticului de PR 2014 unde vei putea citi continutul workshop-urilor si de unde vei putea descarca modele practice de materiale. Fiecare material va putea fi completat si adaptat conform informatiilor din curs si il vei putea include in portofoliul tau personal.


22 de păreri la “Proiectele de CSR – ca modalitate de promovare a companiilor”

      1. De fapt, ceea ce invata participantii la Buticul de PR este cum sa creeze si sa deruleze un proiect de CSR intr-un mod eficient.

        Felul in care il vor folosi ulterior, depinde foarte mult de fiecare si de compania pentru care vor lucra/ lucreaza. Exista foarte multe proiecte de CSR care, in timp, au devenit instrumente de promovare pentru companiile care le-au initiat.

        Asa cum exista si proiecte de CSR care sunt mai putin cunoscute (adica au, realmente, un rol social)…

  1. Poate unele proiecte de CSR au ca obiectiv promovarea companiei sau a unui produs dar cu siguranta ca tocmai astfel de proiecte fac ca CSRul sa fie privit cu scepticism. Pentru ca CSRul trebuie sa aiba altfel de obiective. De exemplu Tara lui Andrei cu siguranta nu isi propune ca scolarii sa faca plinul de la benzinariile Petrom.

    1. Cu siguranta scolarii nu vor face plinul la benzinariile Petrom, dar parintii lor da…

      Ce rezultate concrete a obtinut „Tara lui Andrei”? In afara de faptul ca a fost promovat intens si, prin urmare, toata lumea a auzit de acest proiect…

      1. Parintii acelor copii – in mare parte – nici macar nu au autoturism. CSR e altceva si trebuie sa fie altceva decat marketing ieftin. Promovarea e eventual un efect colateral dar nu un obiectiv urmarit.

      2. Fiecare proiect de CSR are un obiectiv social sau educational, declarat „cu surle si trambite”: combaterea fumatului juvenil, protectia mediului, strangerea deseurilor, consum responsabil de alcool, o viata sanatoasa etc. etc.

        Cu cat o companie realizeaza mai multe efecte nocive asupra mediului, societatii, oamenilor etc., cu atat „se straduieste” mai mult sa para ca le inlatura prin proiecte sociale: face proiecte pentru sprijinirea unei vieti sanatoase – daca produce „junk food”; planteaza copacei sau vorbeste despre protejarea resurselor naturale – daca polueaza prin ambalaje, materiale de constructii sau extractii petroliere; promoveaza consumul responsabil de alcool – daca produce bauturi alcoolice cu diferite grade de tarie etc.

        Petrom a inceput proiectul „Tara lui Andrei” cu o reclama – foarte reusita, de altfel, referitoare la risipirea resurselor, a continuat cu plantarea de copacei iar acum au ajuns la un proiect foarte amplu – cel putin pe site.

        Ce rezultate concrete a avut pana in momentul de fata un proiect de CSR? Prin rezultat concret ma refer la faptul ca si-a indeplinit, realmente, scopurile propuse, nu doar la nivel declarativ.

        In momentul in care faci un proiect de CSR pe care il promovezi cat de mult se poate – la TV, in presa scrisa etc., atunci obiectivul tau este clar de promovare a companiei, indiferent de ceea ce declari in presa. Acesta este motivul pentru care multa lume nu are incredere in proeictele de CSR.

        Daca s-ar realiza proiecte de CSR care sa nu fie deloc promovate, ar creste gradul de incredere a publicului si presei in ele. Dar explica-i unei companii ca va investi milioane de euro/ dolari intr-un proiect, fara ca sa afle cineva despre el (in afara de beneficiari desigur).

        Daca ar exista o astfel de companie, as fi prima care sa creada ca urmareste sa atinga, realmente, obiectivele sociale propuse.

      3. Cu alte cuvinte esti de acord ca CSR nu ar trebui sa fie instrument de promovare a companiilor dar sustii un seminar prin care incurajezi exact opusul, deja din titlu. Doar mie mi se pare ca nu e logic demersul !?

      4. De fapt, fiind vorba despre un workshop de invatare a modului de realizare si derulare a unui proiect de CSR, nu imi expun nicio parere in legatura cu transformarea sa in instrument de promovare (si se poate observa asta din structura workshop-ului, de pe site).

        In cadrul cursului, participantii vor invata cum sa realizeze un proiect de CSR intr-un mod profesionist, pentru a atinge obiectivele mentionate in cadrul proiectului.

        Felul in care il vor folosi ulterior, va depinde de fiecare si de companiile/ clientii pentru care vor avea norocul sa lucreze. Eu nici nu incurajez, nici nu infierez folosirea sa ca instrument de promovare, las asta la latitudinea fiecaruia.

        Doar semnalez situatia din viata reala, pentru ca despre situatiile ipotetice si ideale am invatat destul in scoala.

  2. Am vazut cazuri in care bugetul pt activitati de CSR era considerabil mai mic decat cel alocat mediatizarii acestora. Asta nu mai este CSR,….poate marketing..

    1. Chiar crezi ca o companie multinationala investeste milioane de euro/ dolari, la nivel international, doar pentru a face un bine societatii? Hai sa nu „ne imbatam cu apa rece”!

      Inainte de a fi acuzata de cresterea in greutate a copiilor si tinerilor, a scos vreun ban din buzunar McDonalds pentru programe de fitness/ sanatate, cum face acum?

      1. Da, sunt astfel de companii – Fundatia lui Bill Gates, de exemplu. Si nu vorbim de cum ESTE ci de cum ar trebui sa fie…La fel…aici intervine consultantul pentru a schimba perceptia..

      2. A cui perceptie sa o schimbe? A publicului? A companiilor? Fundatia lui Bill Gates primeste foarte mult bani de la companie. Isi permite sa ii foloseasca in proiecte sociale pentru ca primeste scutiri de impozite si isi creeaza si o imagine favorabila, in societate.

      3. Exact ! Mc nu va vinde mai multi burgeri tinerilor in randul carora promoveaza programe de sanatate – dimpotriva. Deci in cazul acesta CSRul nu e instrument de promovare.

      4. Este folosit ca un instrument de promovare, insa nu in randul tinerilor carora le vinde burgeri. Ci in randul celor care l-au acuzat, anterior, de deteriorarea starii de sanatate de tinerilor!

        De aceea a inclus valorile calorice ale alimentelor pe meniuri.

  3. Succes cu seminarul. Desi cred in continuare ca pozitionarea nu este cea corecta….etica. Poate sunt eu insa prea idealist. …

    1. Tinerii specialisti care participa la workshop-uri si incearca sa invete despre modul de pregatire al unui proiect de CSR, trebuie sa inteleaga exact ceea ce se intampla in realitate, dincolo de nivelul declarativ al companiilor.

      M-am lovit de prea multe situatii in care, proiecte de CSR care ar fi putut avea rezultate sociale reale au fost respinse pe motiv ca ar putea afecta productia, mai ales daca era vorba despre companii „cu bube”. In schimb, erau inlocuite cu proiecte „inofensive” care nu afectau in niciun fel „productia” dar nici nu obtineau rezultate concrete, la nivel social…

      Orice tanar care isi doreste sa lucreze in PR ar trebui sa vada, initial, filmul „Thank you for smoking!”..
      Nu e prea departe de realitate…chiar si in Romania.

  4. Daca aleg sa particip, la Buticul de PR voi invata „CUM sa creez si sa derulez un proiect de CSR intr-un mod eficient”.
    Aflu si CE este un proiect CSR? Chiar asa: ce este un proiect CSR?

    1. Pe site-ul lui Dragos, http://www.responsabilitatesociala.ro/ghid-csr.html, gasesti o definitie foarte buna a termenului CSR, in acceptiunea generala a companiilor, daca asta te intereseaza.

      Daca te intereseaza o definitie mai pragmatica a conceptului, precum si modul in care aceste proiecte sunt derulate, concret, de catre companii, aceste informatii le poti afla la curs.

      Si da, vei afla cum se pregateste si deruleaza realmente un proiect de responsabilitate sociala, daca participi la workshop-urile Buticul de PR.

  5. Sa inteleg faptul ca e vorba de 2 informatii/ definitii CSR diferite: una din site-ul lui Dragos si una de la seminarul Buticul de PR?

    Vad si eu cum infloreste CSR. Intrebarea anterioara era pur personala, no offence.

    1. Exista o singura definitie a conceptului de CSR: cea oficiala.

      Ceea ce difera este felul in care este aplicata, in viata reala, de companii. La workshop-urile Buticul de PR participantii vor afla cum se pregateste realmente un astfel de proiect de CSR si vor invata sa „vada” dincolo de obiectivele de la nivelul declarativ. Vor hotari singuri daca transforma un proiect de CSR in modalitate de promovare, dar trebuie sa stie ca exista „practica” asta

      In cazul in care ai experienta necesara in domeniul CSR astfel incat sa observi singura lucrurile despre care voi vorbi la workshop, atunci inseamna ca Buticul de PR nu ti se adreseaza (nici blogul si nici cursurile) astfel ca nu inteleg de ce ai simtit nevoia sa-l citesti sau sa comentezi.

      Blogul si cursurile se adreseaza celor care isi doresc sa afle acele informatii concrete din domeniul relatiilor publice pe care un specialist, de obicei, le afla dupa cativa ani de activitate: sa creeze o strategie de comunicare pentru o companie si sa o deruleze intr-un mod profesionist, sa construiasca un proiect sau program de responsabilitate sociala (hotarand singur daca il va folosi ca modalitate de promovare sau nu), sa redacteze un buget, un calendar, un Action Plan etc.

      Se stie ca, in scoala, se invata comunicarea institutionala, astfel ca, la Buticul de PR, participantii vor avea posibilitatea sa afle cum „se intampla lucrurile” intr-o agentie sau „la client”.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s