Cum identifici o agentie sau un freelancer cu experienta?

Exista o vorba care spune ca toata lumea se pricepe la politica si la fotbal… Eu as adauga …si la PR.

Adesea se intampla ca o persoana care a lucrat intr-un domeniu conex sau apropiat comunicarii 10-15 ani, sa se considere specialista si in domeniul PR-ului.

Iar daca a participat si la 2-3 seminarii si si-a insusit 2-3 termeni mai „pomposi” cu care arunca „praf in ochii” audientei, deja persoana respectiva este perceputa ca specialist, inclusiv de public sau potentialii clienti.

Desigur, dupa prima perioada de „euforie”, in care clientul a acceptat toate „ideile” auto-proclamatului specialist prin care i-au fost promise: multe articole gratuite, clienti noi, cresterea vanzarilor (toate in mai putin de o luna), urmeaza perioada mai putin placuta, cea a platii facturilor, in functie de performante. Perioada in care clientul devine „scartar” sau „zgarcit” iar pseudo-specialistul se considera nedreptatit, deoarece nu i se platesc facturile.

Ce este de facut in situatia asta?

520

Educatie si asteptari realiste, in primul rand.

Clientul trebuie sa stie, inca de la inceput, ca domeniul comunicarii (indiferent ca vorbim de publicitate, relatii cu presa, evenimente etc.) nu-i va putea aduce rezultate pe termen scurt (1-2-3 luni). Promovarea este un proces de durata, care necesita o planificare permanenta in urma careia se obtin rezultate pe termen mediu si lung (dupa 6 luni- 1 an).

Sa promiti unui client ca va obtine rezultate (clienti mai multi, acoperire media gratuita, promovare agresiva cu buget 0 etc.) dupa o luna de activitate sau promovare intensa, nu este realist. Chiar daca ai un buget foarte mare si iti permiti o promovare agresiva, oamenii au nevoie de timp pentru a procesa si asimila informatiile primite.

Citeste aici continuarea!

Te-ar putea interesa si urmatoarele articole:

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s