3 analize de presă folosite în agenţii

Raportul/ Analiza de presă este un instrument de evaluare a acoperirii media, folosit în majoritatea agenţiilor şi solicitat de majoritatea clienţilor (fără a fi plătit suplimentar, de obicei).

De ce? Pentru că de cele mai multe ori este principala modalitate de evaluare a activităţii agenţiilor/ departamentelor de PR de către clienţi/ şefi (chiar dacă nu este întotdeauna cea mai relevantă).

Adesea, agenţiile de PR au de făcut mai multe rapoarte şi analize, decât activităţi de comunicare cu publicurile-ţintă, iar resursele alocate acestor activităţi sunt considerabile. De aceea, de obicei, nu sunt folosite analizele prea complexe învaţate în cadrul facultăţilor de comunicare: sunt mult prea dificile şi necesită prea mult timp pentru realizare, precum şi pentru explicarea ulterioară către client.

Există mai multe tipuri de analize folosite în agenţii, în funcţie de modul de realizare şi de scopul fiecăreia (de fapt, fiecare agenţie are propriul sistem de analizare a acoperirii media).

Totuşi, analizele/ rapoartele cel mai des folosite sunt:

  1. Analiza post-event/ post-campaign
  2. Raportul lunar/ săptămânal de acoperire media
  3. Analiza lunară/ trimestrială comparativă

Analiza post-event/ post-campaign, după cum îi spune şi numele, este genul de raport realizat în urma unui eveniment cu presa (conferinţă, lansare, „media trip” etc.) sau în urma unei campanii de presă. Acest tip de analiză adesea este doar cantitativă, adică va cuprinde doar numărul de articole/ ştiri apărute, fără a menţiona ceva despre felul în care au fost scrise (tonalitate).

Analizele/ rapoartele mai complexe cuprind atât o parte catitativă, cât şi o parte calitativă.

Raportul lunar/ săptămânal de acoperire media include absolut toate articolele apărute în presă într-un interval dat (o săptămână sau o lună), despre o anumită companie sau produsele/ serviciile sale, indiferent că au fost (sau nu) iniţiate de companie.

Adesea, acest tip de raport este solicitat de client pentru a vedea cum a evoluat acoperirea sa media într-o anumită perioadă de timp şi subiectele abordate de presă. Este mult mai simplu decât analiza post-event, cuprinzând doar articolele/ ştirile apărute (sau un rezumat al lor), alături de data apariţiei şi de numele instituţiei de presă.

Analiza lunară/ trimestrială comparativă este cel mai complex document, cuprinzând toată acoperirea media a unei companii, analizată comparativ faţă de principalii săi competitori, într-o perioadă dată (o lună sau 3 luni). Cu cât sunt prezentate mai multe companii, în analiză, cu atât este mai dificil de realizat pentru că necesită mai mult timp şi resurse. Pentru a fi eficientă, acest tip de analiză trebuie să cuprindă atât o parte cantitativă, cât şi o parte calitativă.

Structura fiecăreia dintre aceste 3 tipuri de analiză este explicată pas cu pas în carte; totodată, cititorul va găsi pe CD-ul care însoţeşte cartea, modele ale acestor documente.

Deşi agenţiile de monitorizare a presei încearcă să vină în ajutorul companiilor de PR, oferindu-le rapoarte detaliate care contin toate articolele apărute într-o anumită perioadă (astfel încât această selecţie să nu se mai facă manual), aceste rapoarte sunt complete doar în proporţie de 80-90%, deoarece ele sunt rezultatul selecţiei unui sistem, iar adesea sistemul prin care se face selecţia „scapă” anumite articole. De aceea, factorul uman este, în continuare, decisiv.

O părere la “3 analize de presă folosite în agenţii”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

…un magazin de relatii publice si comunicare

%d blogeri au apreciat asta: