Cine pregăteşte „Revista presei”?

Revista presei este acel raport de monitorizare pe care fiecare agenţie de PR îl trimite clientului său şi cuprinde atât articole despre client, cât şi despre domeniul său de activitate.

Poate fi realizată în două feluri:

  • „In house”
  • De agenţia de monitorizare

Fiecare tip de monitorizare are avantajele şi dezavantajele sale:

În cazul monitorizării „în house”, principalul avantaj îl constituie faptul că, în timp, ajungi să ştii cam tot ce s-a scris despre clientul tău. Totodată, banii pe care acesta i-ar plăti unei agenţii de monitorizare rămân în buzunarul agenţiei de PR (deşi nu este vorba despre sume fabuloase).

Principalele dezavantaje sunt, însă, timpul petrecut cu răsfoirea revistelor şi posibilitatea, mai mare, de a „scăpa” un articol, decât în cazul unei agenţii specializate. La aceasta se adaugă şi munca destul de meticuloasă de scanare a articolelor şi pregătire a raportului care, din nou, ocupă timp.

Monitorizarea realizată de o agenţie specializată are dezavantajul unei rapidităţi mai mari (spre exemplu, articolele pot fi citite de pe site-ul agenţiei de monitorizare încă de la ora 7 dimineaţa, iar rapoartele de monitorizare sunt primite de agenţiile de PR între ora 8 şi 12, în funcţie de complexitatea lor. Costurile serviciului de monitorizare, care ar putea consitui un impediment pentru o agenţie de monitorizare, pot fi mult micşorate, deoarece agenţiile de monitorizare oferă preţuri speciale agenţiilor de PR, deoarece aceştia sunt cumpără mai multe rapoarte de monitorizare decât un client obişnuit.

Un principal dezavantaj al monitorizării realizate de agenţiile specializate îl constituie faptul că pot exista scăpări ale unor articole, deoarece căutarea lor în baza de date se realizează automat, pe baza cuvintelor – cheie, prin urmare articolele sunt identificate în proporţie de 99% (însă adesea, în cazul monitorizării manuale, de către reprezentanţii agenţiei de PR pot exista scăpări mult mai mari, mai ales în cazurile în care din raportul de monitorizare trebuie să facă parte toate articolele repferitoare la un domeniu de activitate.

Tipuri de „Revista Presei”

În funcţie de perioada monitorizată şi de subiect, rapoartele de monitorizare pot fi de mai multe feluri (şi preţuri).

1. Rapoarte de monitorizare zilnice ale companiei şi domeniului de activitate, cu rezumate în limba română şi în limba engleză

Sunt cele mai costisitoare, deoarece, pe lângă identificarea, automată prin sistem, a articolelor, presupune şi identificarea manuală a articolelor şi traducerea rezumatelor. Totodată, pe lângă folosirea cuvintelor cheie referitoare la companie, sunt folosite şi cuvinte cheie referitoare la domeniul de activitate.

2. Rapoarte de monitorizare punctuale (pentru o perioadă dată, sau în urma unui eveniment/ campanii de presă)

Spre deosebire de celelalte tipuri de rapoarte se realizează pe o perioadă dată (2 săptămâni – 1 lună). Sunt foarte importante pentru a evalua nivelul acoperirii media înurma unui eveniment sau campanii de presă.

3. Rapoarte de monitorizare zilnice referitoare doar la companie – sunt, de regulă, cele mai ieftine, dar şi cel mai uşor de realizat in-house. Presupun identificarea doar a articolelor referitoare la companie şi produsele/ serviciile sale şi, adesea sunt realizate prin căutare automată de către agenţiile de monitorizare.

Pe lângă aceste tipuri de rapoarte de monitorizare a presei scrise, în ultimii ani se folosesc tot mai des rapoartele de monitorizare a publicaţiilor online.


Deoarece cel mai bine se invata din exemple, de pe link-urile de mai jos pot fi descarcate cateva link-uri dale unor Rapoarte de monitorizare realizate de Media Image.

http://www.mediaimage.ro/WKY-PUR-TML/monitorizare/Russenart/central/14_11_14/dosar_14_11_2014.pdf

http://www.mediaimage.ro/WKY-PUR-TML/monitorizare/Russenart/central/12_11_14/dosar_12_11_2014.pdf

http://www.mediaimage.ro/WKY-PUR-TML/monitorizare/Russenart/central/11_11_14/dosar_11_11_2014.pdf

Tema

Pregatiti un raport de monitorizare al activitatii unei companii multinationale le alegere, pentru perioda de 1 saptamana.

O părere la “Cine pregăteşte „Revista presei”?”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

…un magazin de relatii publice si comunicare

%d blogeri au apreciat asta: