De ce e necesar un “Media training”?

“Media training”ul este una dintre activităţile pe care orice agenţie de PR cu experienţă o poate oferi clienţilor săi, în scopul de a-i ajuta să înţeleagă mass-media şi să-şi îmbunătăţească relaţia cu presa.

Unele agenţii (în general cele multinaţionale) au traineri specializaţi, care lucrează pentru toate agenţiile din grup, altele (cele mai mici) îl folosesc pe directorul general ca trainer principal sau angajează un trainer extern.

Indiferent de soluţia aleasă, este important ca trainerul care va susţine cursul în faţa clienţilor săi, să fie o persoană cu experienţă şi autoritate în domeniul comunicării.

Ce ar trebui să cuprindă un “Media training” profesionist?

Depinde de nivelul cursanţilor şi al informaţiilor pe care dorim să le comunicăm. În funcţie de nivelul cursanţilor şi de preţul pe care sunt dispuşi să îl plătească, putem organiza un training de 2-3 ore, o zi sau o săptămână.

De asemenea, tot în funcţie de buget, putem organiza trainingul la sediul clientului sau al companiei noastre, în sala de conferinţe a unui hotel sau într-o staţiune. Important este ca trainingul să îşi îndeplinească obiectivele propuse: acela de a furniza informaţii şi instrumente de comunicare cu presa, precum şi acela de a pregăti clienţii pentru întâlnirile cu jurnaliştii.

În caz că bugetul permite acest lucru, este important ca la training să participe, alături de trainer-ul principal, şi un jurnalist cunoscut, care să prezinte o viziune din interiorul mass-mediei.

Indiferent de structura şi mărimea trainingului, există câteva subiecte esenţiale care trebuie atinse în cadrul acestuia, astfel încât acest media training să îi fie de folos clientului:

  1. Structura mass-mediei din România (tipuri de publicaţii, tipuri de jurnalişti, închiderea ediţiei etc.)
  2. Relaţia cu un jurnalist (modul de abordare, răspunsul la solicitarea media, interviul faţă în faţă, ce să nu-i spui unui jurnalist etc.)
  3. Interviul în faţa camerei de luat vederi (filmarea interviului, discutarea punctelor slabe, a comunicării nonverbale a intervievatului etc.)
  4. Interviul cu mai mulţi jurnalişti (exemplificare, inregistrare TV, discuţie pe marginea imaginilor)
  5. Comunicarea de criză (descrierea situaţiilor cu potenţial de criză, exemplificare, creionarea unei strategii de micşorare a efectelor, modalităţi de răspuns la întrebări agresive etc.)

Organizarea “Media training”ului se realizează la fel ca a oricărui alt tip de eveniment. Pentru eficienţă, foloseşte „tips-urile” prezentate în carte, la capitolul dedicat organizării evenimentelor.

De-ale lui „Stan Păţitu’“

  1. E preferabil să organizezi un training mic, de 2-3 ore, neplătit, în cadrul companiei clientului, decât nici un training. Oricât ar fi de mic un astfel de curs, te va ajuta ulterior în înţelegerea activităţilor tale de către client.
  2. În caz că agenţia ta nu are un trainer intern şi va trebui să angajezi unul, evită să iei un trainer care, pe lângă activitatea de instruire, oferă şi activităţi de media relations. S-ar putea să fie „interesat” de clientul tău şi să încerce să îţi pună agenţia într-o „lumină proastă”, pentru a-ţi „fura” clientul.
  3. Este bine ca la finalul trainingului să îi dai clientului prezentările printate, precum şi un CD cu imaginile din timpul interviului video. Îl vor ajuta să se perfecţioneze.

2 păreri la “De ce e necesar un “Media training”?”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

…un magazin de relatii publice si comunicare

%d blogeri au apreciat asta: