Evenimentele de presă

Evenimentele cel mai des organizate în relaţia cu presa sunt:

  1. Conferinţa de presă388
  2. Briefing-ul de presă
  3. Media Tour-ul/ Media Trip-ul

Mai jos vei găsi o „trecere în revistă” a principalelor 3 tipuri de evenimente, urmând să afli la Buticul de PR 2014 cum se realizează organizarea lor, pas cu pas.

1. Conferinţa de presă

– Este, de departe, tipul de eveniment cel mai des folosit; a fost organizat atât de des, încât, adesea, jurnaliştii le evită, dacă nu sunt cu adevărat importante. Recomandarea mea este ca să se organizeze o conferinţă de presă doar în momentul în care există ceva realmente important de comunicat, altfel rişti să nu ai participanţi. Spre exemplu, o conferinţă de presă în care sunt anunţate rezultatele financiare ale companiei este interesantă şi va avea participanţi, în timp ce o conferinţă de presă în care este anunţată schimbarea siglei, sau lansarea unui nou produs este mai puţin importantă, din punctul de vedere al jurnalistului.

– De obicei, este organizată în intervalul orar 10-12, astfel încât jurnaliştii să aibă timp apoi să meargă în redacţie şi să îşi scrie materialele de presă; din păcate, însă, toată lumea foloseşte acest interval, astfel că jurnalistul primeşte câteva invitaţii la conferinţe care se desfăşoară în acelaşi timp.

– Orice conferinţă de presă este condusă de un moderator, de obicei Directorul de comunicare al companiei.

– Etapele unei conferinţe de presă (pe baza cărora se pregăteşte agenda conferinţei) sunt:

  1. Înregistrarea participanţilor
  2. Salutarea jurnaliştilor
  3. Anunţarea temei şi a duratei
  4. Prezentarea invitaţilor
  5. Discursurile fiecărui invitat
  6. Întrebările jurnaliştilor şi răspunsurile
  7. Anunţarea apropierii de final
  8. Adresarea de mulţumiri jurnaliştilor pentru participare

– Este important ca o conferinţă de presă să fie susţinută de factori de decizie din cadrul companiei, care să aibă competenţa de a răspunde la întrebările jurnaliştilor.

2. Briefing-ul de presă

– Este folosit în special în PR-ul instituţional, mai puţin în PR-ul comercial.

– Se aseamănă foarte mult cu conferinţa, deosebirea constă în faptul că se supune atenţiei presei un singur subiect, susţinut de o singură persoană, de regulă specialist în domeniul abordat.

– Ca şi conferinţa, briefing-ul de presă are un moderator care prezintă invitatul şi tema ce va fi discutată

– Durează maximum 20 de minute

–  Are două părţi:

  1. Declaraţia/ Prezentarea iniţială
  2. Răspunsurile la întrebările jurnaliştilor

3. Media Tour-ul/ Media Trip-ul

– Este evenimentul de presă cel mai atractiv pentru jurnalişti, prin urmare poate deveni foarte eficient, ca nivel de acoperire media.

– În funcţie de durată şi număr de participanţi, poate deveni foarte costisitor pentru companie şi mult mai dificil de organizat decât alte evenimente

–  Presupune cazare, masă, transport şi entertainement[1] pentru jurnalişti

– Rolul său este acela de a prezenta produsele/ activitatea clientului (precum şi de a-l răsfăţa pe jurnalist)

–  În cadrul media tour-ului, cel mai greu este să respecţi programul creat iniţial

Studiu de caz

O companie multinaţională, producător de bere, doreşte să organizeze un Media Tour de o săptămână la fabricile sale din ţară, urmând ca toată seria de evenimente să se încheie cu o conferinţă de presă în Bucureşti.

În calitate de PR-ist, îţi revine „sarcina” de a crea structura media tour-ului şi de a te ocupa de organizarea sa. Cum procedezi? (La Buticul de PR 2014 vei afla cum am gândit eu structura MediaTour-ului şi a conferinţei de presă).


[1] distracţie

3 păreri la “Evenimentele de presă”

    1. Atat cartea, cat si articolele se refera la activitatile de relatii cu presa clasica. Ceea ce nu inseamna ca sunt excluse activitatile de comunicare online, insa nu fac obiectul acestei carti. Fragmentul de mai sus doreste sa vina in sprijinul celor care au de organizat o conferinta clasica si nu stiu cum sa procedeze.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

…un magazin de relatii publice si comunicare

%d blogeri au apreciat asta: