Solicitarea media si etapele unui raspuns profesionist

Alături de comunicatul de presă, solicitarea media este instrumentul cel mai des folosit în comunicarea cu presă. Pregătirea răspunsurilorPR 04 la solicitările jurnaliştilor este o parte a relaţiei cu presa.

Deşi pare simplu, este o activitate foarte importantă, pentru că de ea poate depinde imaginea companiei în presă. Indiferent câte comunicate de presă trimitem, în caz că nu suntem transparenţi, vom avea parte de o reflectare negativă în presă.

Etapele redactării răspunsului la o solicitare media

Ca orice altă activitate, redactarea răspunsului la o solicitare de presă trebuie făcută temeinic, cu o pregătire prealabilă. Din acest motiv, trebuie respectate cu stricteţe etapele de mai jos:

  1. Cunoaştere: Trebuie să îţi cunoşti foarte bine atât interlocutorul (jurnalistul şi publicaţia), cât şi întrebările care pe ţi le-a adresat. Din acest motiv trebuie să îi soliciţi jurnalistului datele sale de contact, precum şi trimiterea solicitarii pe e-mail. Între timp, este bine să faci un scurt research pentru a afla mai multe informaţii despre jurnalist şi publicaţia (rubrica) respectivă: tonalitate, materiale anterioare etc.

  1. Pregătire: În momentul în care ştii ce anume trebuie să comunici şi către cine, poţi redacta răspunsul pe baza informaţiilor pe care le deţii şi a solicitărilor de presă anterioare.

  1. Aprobare: Deşi ai experienţă în redactarea materialelor de presă şi ştii sigur că acesta este în ton cu mesajele companiei, trimite-l spre aprobare către şef/ client; poate că la nivel managerial se doreşte schimbarea anumitor mesaje, sau evitarea furnizării anumitor informaţii (chiar dacă sunt deja publice). Este mai uşor să previi, decât să repari!

  1. Difuzare: După primirea aprobării scrise (sau cel puţin verbale), trimite răspunsurile către jurnalistul care ţi-a făcut solicitarea de presă, incluzând datele complete ale persoanei care va fi citată (Nume, prenume şi funcţie), precum şi o fotografie.

  1. Evaluare: Este important să verifici dacă răspunsurile la solicitare au apărut în presă, dacă jurnalistul a păstrat declaraţiile trimise şi daca a scris corect numele şi funcţia reprezentantului companiei.

******************************************************************

Studiu de caz

Primeşti un apel telefonic de la un jurnalist pe care nu-l cunoşti şi care îţi cere anumite informaţii despre client/ companie….

Citeste continuarea in cartea „Secretele relatiei cu presa – Sfaturi practice si studii de caz sau participa la cursurile „Buticul de PR”, online sau clasice!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

…un magazin de relatii publice si comunicare

%d blogeri au apreciat asta: