Când avem nevoie de “Q&A list”?

Numită, pe româneşte, „Lista de întrebări şi răspunsuri”, este un instrument ajutător, folosit în relaţia cu presa.

În funcţie de rolul său, poate fi de două feluri:

1) Specifică unui anumit subiect – este acea listă de întrebări şi răspunsuri pregătită pentru un anumit tip de activitate cu presa: interviu, conferinţă de presă, eveniment etc. Cuprinde totalitatea întrebărilor pe pe care le-ar putea formula un jurnalist, în legătură cu tema dată, precum şi răspunsurile propuse de PR-ist (inclusiv la întrebările sensibile). În general, nu depăşeşte 20 de întrebări şi răspunsuri şi are rolul de a ajuta persoanele intervievate sau vorbitorii, prin pregătirea celor mai potrivite răspunsuri la întrebările jurnaliştilor.

2) Generală  – aşa cum îi spune şi numele, cuprinde toate întrebările pe care le-ar putea formula jurnaliştii, atât în ceea ce priveşte compania, cât şi brandurile sale, şi pe care le poate identifica un PR-ist. De aceea, este un document amplu, care poate avea peste 100 de întrebări şi răspunsuri. Este redactată pe categorii de subiecte (rezultate financiare, istoric, branduri, întrebări sensibile etc.); cu cât este mai bine organizată din punctul de vedere al structurii, cu atât este mai uşor de folosit. Principalul său rol este acela de a obţine aprobarea managementului pentru toate răspunsurile pregătite, astfel încât să poată fi utilizată ulterior în pregătirea răspunsurilor la solicitările media, interviuri etc.

De-ale lui „Stan Păţitu’ “

  • Indiferent de tipul de „Q&As”, este important ca întrebările să fie formulate într-o manieră jurnalistică: direct, scurt, la obiect. Prin urmare, vom formula întrebarea: „De ce aţi intrat pe piaţa românească?”, în loc de întrebarea: „Având în vedere că sunteţi o companie cu vechime la nivel mondial, cum de v-aţi hotărât să intraţi pe piaţa românească?” –  ultima formulare este mult prea lungă.
  • Nu te feri de întrebările sensibile! Rolul acestui document este acela de a-ţi ajuta clientul/ şeful să treacă peste situaţiile mai dificile şi să fie pregătit pentru întrebările sensibile. Evitându-le, nu îl ajuţi, pentru că este posibil ca jurnalistul să se gândească la ele.

Te invit sa citesti cartea pentru a gasi modele ale celor doua tipuri de liste, precum si o prezentara mai detaliata a structurii fiecareia.

4 gânduri despre „Când avem nevoie de “Q&A list”?”

  1. Thanks for taking the time to discuss this, I feel strongly about it and love learning more on this topic. If possible, as you gain expertise, would you mind updating your blog with more information? It is extremely helpful for me.

Lasă un comentariu

…un magazin de relatii publice si comunicare