Cum identifici si abordezi un sponsor/ expozant/ partener?

Daca ai lucrat vreodata in domeniul comunicarii (indiferent ca ai participat ca voluntar, angajat sau membru al unui ONG), cu siguranta ti-ai pus intrebarea de mai sus, in momentul in care ai dorit sa organizezi un eveniment.

Pentru ca este important sa stii pe cine inviti sa iti fie alaturi in organizarea evenimentului…

Insa, inainte de toate, trebuie sa stii ce iti doresti de la colaboratorii tai, fie ca sunt sponsori, expozanti sau parteneri: servicii, produse, bani, promovare sau credibilitate.

De aceea, inainte de a porni in organizarea unui eveniment trebuie sa identificam costurile necesare organizarii si metodele de acoperire a lor (vorbim de evenimentele tematice, organizate cu scopul de a promova tema/organizatorii si care se autosustin, nu de evenimentele organizate pentru un client, unde exista o anumita suma alocata).

Astfel, principalele costuri care vor trebui acoperite (prin bani sau barter) sunt: inchiriere spatiu, catering (depinde de eveniment), echipament tehnic, materiale de promovare – inclusiv website, spatii de promovare, consumabile etc.

Daca inainte de criza nimeni nu considera (accepta) barterul drept o modalitate de colaborare de succes, in ultimii ani a devenit „la moda”, probabil si din cauza dificultatilor financiare ale multor companii. Prin urmare, nu fii incapatant/a, accepta „trocul”, pentru ca o companie care iti ofera (aproape) gratis spatiul de organizare a evenimentului poate fi mai importanta decat una care iti ofera o sponsorizare „minuscula”.

Nu uita insa, ca inainte de a “cere”, trebuie sa “oferi”, astfel ca trebuie sa stii exact ce sa le spui colaboratorilor tai ce castiga daca te sustin in organizarea evenimentului: promovare, clienti, vanzarea produselor etc.

Si totusi, cum identifici acei colaboratori care doresc realmente sa te sprijine in organizarea evenimentului?

Participa la cursurile Buticul de PR pentru a afla!

Un gând despre „Cum identifici si abordezi un sponsor/ expozant/ partener?”

Lasă un comentariu

…un magazin de relatii publice si comunicare