Cum găseşti un furnizor serios?

Poţi folosi etapele de mai jos pentru a atrage furnizori serioşi cu care să construieşti o relaţie de colaborare durabilă.

Pasul 1: Recomandările

Reprezintă cea mai importantă modalitate de a „obţine” un furnizor serios şi verificat. Pentru a te asigura că viitorul furnizor răspunde aşteptărilor tale, este ideal să fie recomandat de un alt PR-ist pentru a înţelege exact exact nevoile clientului tău şi companiei pe care o reprezinţi. Desigur şi un furnizor recomandat de o persoană care lucrează în Clinet Service sau BTL poate fi serios şi poate deveni un „aliat” de nădejde în organizarea evenimentelor campaniilor tale, însă este posibil să „vorbească” altă limbă iar relaţia cu el să necesite timp de acomodare.

Atenţie! Nu este sigur că un furnizor care a avut o relaţie foarte bună cu PR-istul care ţi l-a recomandat este realmente serios (problema cu pixurile s-a întâmplat cu un furnizor recomandat de un alt coleg), însă există şanse mai mari pentru o colaborare eficientă, decât în cazul unui furnizor găsit pe Internet.

Pasul 2: Verificarea

Este o etapă evitată, adesea, mai ales în cazul furnzorilor recomandaţi de alţi PR-işti (deoarece se consideră că furnzorii sunt deja verificaţi prin recomandarea făcută).

Însă prin verificare eviţi consumul inutil de timp, nervi şi bani, cu un furnizor neserios.

Verificarea poate fi făcută în două feluri, foarte simple (care se pot completa una pe alta):

  1. Research pe Google (clienţii sau angajaţii nemulţumiţi nu se vor feri să îşi exprime nemulţumirile pe Internet)
  2. Prin interogarea directă a clienţilor. Lumea PR-ului nu este foarte mare, prin urmare în momentul în care vezi portofoliul de clienţi al potenţialului furnizor, cu siguranţă vei găsi pe cineva care să îţi povestească despre relaţia cu el.

Atenţie!

Evită orice furnizor conflictual! O companie care are probleme publice cu alţi clienţi sau cu propriii angajaţi nu este cel mai potrivit partener! Dacă are probleme în propria sa „ogradă” de ce nu ar avea şi cu tine? Indiferent cine ar avea dreptate în cazul acestui furnizor (el, clientul ori angajatul său) este bine să eviţi să-ţi asociezi imaginea cu acest tip de furnizori.

Pasul 3: Contactarea

Este o etapă foarte importantă şi nu trebuie trecut cu vederea felul în care ţi se răspunde, stilul de abordare de către furnizor a relaţiei cu tine, potenţialul său client.

Dacă la telefon îţi răspund o secretară „acră” fără dorinţa de a te ajuta cu o informaţie sau fără „chef”de muncă, de ce ar fi „şeful” ei altfel? Se presupune că nu s-a angajat singură în compania respectivă, iar adesea angajaţii sunt formaţi după chipul şi asemănarea „şefului”.

Este foarte important ca furnizorul să fie disponibil pentru dialog, să vrea să construiţi o relaţie de durată (nu doar să îţi vândă un produs), să nu fie arogant (la urma urmei compania lui şi el însuşi câştigă o anumită sumă de bani din parteneriat) să poată lua anumite decizii în interesul ambelor părţi (dacă tu, pentru un anumit proiect, ai un buget minuscul, este important ca furnizorul să gândească relaţia pe termen lung, pentru că, pe viitor poate bugetul tău va deveni mult mai impresionant).

Un furnizor care te tratează la fel de amabil atunci când aude că ai un buget de 100 euro, este genul de furnizor căruia îi poţi încredinţa ulterior şi un buget de zeci de mii de euro – de fapt este unul dintre cele mai importante teste la care poţi supune un furnizor (de-a lungul timpului am lucrat adesea cu furnizori care acceptau şi bugete foarte mici oferind aceeaşi calitate ca în cazul bugetelor de mii de euro. Bine-nţeles că atunci când am avut bugete de mii de Euro am lucrat cu aceiaşi furnizori, pentru că îi ştiam de încredere.

Pasul 4: Contractul

Trebuie să fie un document care întăreşte legătura dintre furnizor şi client, nu o modalitate de tracasare. În cazul unei relaţii îndelungate, contractul devine doar un aspect legal care trebuie rezolvat datorită regulamentului, nu o modalitate de constrângere a partenerilor.

În momentul existenţei unei relaţii durabile, contractul devine un document care se actualizează automat, printr-o clauză sau act adiţional, fără ca vreuna dintre părţi să apeleze vreodată la el în cadrul negocierilor de preţ, deoarece consideră relaţia directă mai importantă decât textul contractului.

De aceea, în caz că furnizorul propune un contract foarte voluminos, cu multe clauze şi obligaţii, acest aspect ar trebui să fie un semnal de alarmă asupra seriozităţii sale. Desigur, este important ca toate aspectele discutate în cadrul negocierii să fie scrise, pentru a evita discuţiile ulterioare, dar fără a face din contract o armă sau un scop în sine.

Scopul relaţiei cu un furnizor trebuie să fie câştigul ambelor părţi, nu păcălirea unuia dintre parteneri.

Un gând despre „Cum găseşti un furnizor serios?”

Lasă un comentariu

…un magazin de relatii publice si comunicare