Ce este un dosar de presă?

Dosarul de presă (sau mapa de presă) este unul dintre cele mai importante instrumente folosite în relaţiile cu presa. De ce? Pentru că reprezintă „pîinea jurnalistului”. Astfel, un dosar de presă bun cuprinde toate informaţiile de care are nevoie un jurnalist pentru a-şi scrie materialele de presă într-un stil personalizat. Desi majoritatea jurnalistilor au adevarate baze de date cu ceea ce s-a publicat in domeniul in care scriu, un astfel de instrument îi ajută în activitatea de cercetare pentru articole.

Un dosar de presă profesionist foloseşte o mapă de presă inscripţionată cu sigla companiei, a brandului sau a evenimentului la care se referă, pentru a familiariza jurnaliştii cu identitatea corporată a companiei sau evenimentului pentru care a fost pregătit.

Tipuri de dosare de presă

În funcţie de activitateapentru care au fost pregătite, dosarele de presă pot fi de mai multe feluri:

  • pentru o conferinţă de presă/ eveniment de presă
  • pentru “PR Blitz”/ “Cold Campaign”
  • pentru interviu

Principalele informatii dintr-un dosar de presă:

Fiecare dosar de presă trebuie să conţină informaţii specifice activităţii pentru care a fost creat (în carte vei găsi 3 tipuri de dosare detaliate pentru 3 tipuri de activităţi diferite).

Totuşi, principalele informaţii pe care trebuie să le conţină orice dosar sunt:

  • Opis
  • Material de presă
  • O prezentare a companiei, produsului, vorbitorilor etc.
  • Informatii suplimentare
  • CD/ memory stick cu materialele si fotografiile vorbitorilor

De-ale lui „Stan Păţitu’”

  1. Teoria spune că un dosar de presă, pentru a fi eficient, nu trebuie să depăşească 10 pagini. Lucru foarte adevărat, pentru că nimeni nu are timp să citească foarte multe informatii, se consumă multă hârtie şi timp pentru asamblare.
  2. În practică, adesea dosarele de presă sunt foarte voluminoase, introducându-se în ele prezentări întregi ale reprezentanţilor companiei, pliante şi foarte multe informaţii inutile.
  3. Opis-ul se pune întodeauna la începutul dosarului de presă, astfel încât jurnaliştul să ştie care sunt materialele pe care le are în mapă.
  4. Documentele prezentate în tabel ca făcând parte dintr-un dosar de presă nu sunt exclusive, în sensul că nu sunt sigurele care trebuie să se găsească intr-o mapă de presă. Pot fi adăugate orice alte informaţii/ documente necesare (tabele, declaraţii, orare, hărţi etc.), în funcţie de evenimentul sau activitatea desfăşurată. Important este ca informaţiile să fie realmente utile.

Citeste mai multe detalii in cartea „Secretele relatiei cu presa – Sfaturi practice si studii de caz” sau participa la cursurile Buticul de PR!

O părere la “Ce este un dosar de presă?”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

…un magazin de relatii publice si comunicare

%d blogeri au apreciat asta: