Ce este “Media Panorama” şi cum o foloseşti?

Este un alt instrument folosit în cadrul agenţiilor/ departamentelor de PR. Seamănă cu o bază de date, atât ca structură, cât şi ca formă, rolul său fiind acela de a avea adunate la un loc toate informaţiile despre publicaţii.

„Media Panorama” poate fi foarte simplă, pregătită în Excel, cuprinzând doar numele publicaţiei, tirajul şi descrierea, sau foarte complexă, cuprinzând absolut tot ce ne interesează despre o anumită publicaţie.

Se pune întrebarea de ce să avem un astfel de document, când am putea avea o bază de date amplă, care să cuprindă toate informaţiile care ne interesează?

Perfect adevărat! Dacă am avea o bază de date complexă şi completă, permanent actualizată, în care să fie absolut toate informaţiile despre publicaţiile care ne interesează, un astfel de document ar fi inutil. Însă, în practică nu se întâmplă aşa. (După cum spuneam la capitolul despre baza de date), multe agenţii au baze de date în Excel (de fapt tabele, nu baze de date), în care se găsesc principalele informaţii şi care sunt actualizate permanent.

„Media Panorama” este un instrument diferit, care, odată pregătit, este actualizat mult mai rar, pentru că informaţiile din acest document se modifică mai rar.

Acest instrument este de mare ajutor în anumite situaţii (când pregăteşti o solicitare de presă şi ai nevoie de descrierea şi tirajul publicaţiei, când ai de făcut o listă cu redactorii şefi ai principalelor publicaţii, când ai de pregătit o analiză în care trebuie să calculezi ROI în funcţie de valorile de ratecard etc.

În mod normal, „“Media Panorama”” se actualizează în doar câteva situaţii: când se modifică valorile de ratecard (maximum 3-4 ori pe an), când se schimbă redactorul şef, când publicaţiile se rebranduiesc, când apar publicaţii noi etc.

Ce conţine “Media Panorama”?

Titlul publicaţiei Tirajul Descrierea Redactor Şef Rate card

Citeste continuarea in cartea „Secretele relatiei cu presa – Sfaturi practice si studii de caz sau participa la cursurile „Buticul de PR”, online sau clasice!

Lasă un comentariu

…un magazin de relatii publice si comunicare